Administrator
Kategoria:

07 grudnia 2019 r. (sobota) w godz. 8:30 – 12:30 odbyły się trzecie zajęcia przygotowujące w ramach projektu POWER. W trakcie zajęć językowo – plastycznych
- przygotowaliśmy kartki świąteczne dla młodzieży i pracowników szkoły hiszpańskiej,
- tłumaczyliśmy życzenia na język angielski,
- przygotowaliśmy list do młodzieży w Sewilli,
- przedstawiliśmy naszą grupę (krótki opis każdej osoby w języku angielskim).
W czasie zajęć informatyczno – językowych uczniowie:
- przygotowali prezentację multimedialną w postaci 10 slajdów (quiz na temat Polski i symboli narodowych),
- przetłumaczyli tekst zawarty w prezentacji na język angielski,
- uzyskali wstępne informacje dotyczące filmu prezentującego nasze miasto i szkołę,
- tłumaczyli na język angielski przygotowane wypowiedzi prezentujące miejsca w Mińsku Mazowieckim.
W trakcie spotkania panowała miła, przedświąteczna atmosfera, słuchaliśmy i śpiewaliśmy kolędy, przy zimowej herbatce i smacznych czekoladkach, które dostaliśmy od jednej z mam naszego uczestnika.

 

Administrator
Kategoria:

16 października 2019 r. (sobota) w godz. 8:30 – 12:30 odbyły się pierwsze zajęcia grupy uczniów zakwalifikowanych do udziału w przedsięwzięciu pt. „Europa to My i nasze małe ojczyzny – tożsamość kulturowa w świetle tożsamości europejskiej” w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” realizowanego w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczniowie przed zajęciami wypełnili ankietę określającą poziom kompetencji kluczowych przed mobilnością,
a w trakcie spotkania:
- odbyły się zajęcia integracyjne (autoprezentacja, sposoby radzenia sobie ze stresem i rozłąką, adaptacja w nowym środowisku),
- omówiono prawa i obowiązki uczestników projektu,
- zaprezentowano instytucję przyjmującą w Sewilli (w tym przybliżono postać patrona IES - Miguela de Cervantesa),
- omówiono przepisy BHP, ruchu drogowego, pierwszą pomoc w praktyce i zasady korzystania z transportu lotniczego,
- założono grupę na FB,
- omówiono działania projektowe.
Uczniowie po skończonych zajęciach napisali m. in.:
Dzisiejsze zajęcia…
- „pozwoliły mi poznać naszą grupę projektową”,
- „były ciekawe i wesołe”,
- „umożliwiły mi spotkanie ze znajomymi”,
- „pozwoliły mi poznać wiele ciekawych osób”,
- „pomogły mi poszerzyć wiedzę o Hiszpanii i Miguelu de Cervantesie,
- „ pomogły mi przezwyciężyć strach przed pierwszym lotem samolotem”.

 

Administrator
Kategoria:

W dniu dzisiejszym (30.11.2019) odbyły się kolejne zajęcia przygotowujące w ramach projektu POWER. W trakcie warsztatów językowo-kulturowych odkrywaliśmy historię i kulturę Hiszpanii, Andaluzji i Sewilli wraz z zagranicznymi wolontariuszami z Fundacji EBU. Dzięki warsztatom, które prowadzone były w języku angielskim, przełamywaliśmy bariery i doskonaliliśmy umiejętność komunikacji w języku obcym. Ponadto poznaliśmy kilka przydatnych zwrotów po hiszpańsku dzięki wolontariuszom z Hiszpanii. Warsztaty prowadzone były w kilku blokach tematycznych poświęconych historii, zabytkom, kulturze, kuchni oraz językowi. Na zakończenie warsztatów podsumowaliśmy naszą wiedzę i zatańczyliśmy ogniste flamenco. Olé!!!

Administrator
Kategoria:

IMG 20191116 080448 Przygotowanie uczestników do mobilności

Wszyscy uczniowie, którzy w 2020 roku wyjadą do Sewilli w Hiszpanii w ramach organizowanego przedsięwzięcia: „Europa to My i nasze małe ojczyzny – tożsamość kulturowa w świetle tożsamości europejskiej” w ramach projektu "Ponadnarodowa mobilność uczniów" realizowanego w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój 2014 - 2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego od listopada biorą udział w dodatkowych zajęciach mających na celu jak najlepsze przygotowanie do realizowanej mobilności. Zajęcia, które zaproponowano uczniom mają charakter językowy, kulturowy, ale też merytoryczny i pedagogiczny. Zajęcia organizowane są blokami tematycznymi i odbywają się w soboty. Uczniowie poznają i utrwalą słownictwo związane z tematyką projektu oraz ćwiczą spontaniczne wypowiedzi w języku angielskim. Przed wyjazdem uczestnicy projektu przygotują prezentacje multimedialne oraz filmiki na temat naszego miasta i kraju. Celem zajęć jest jak najlepsze przygotowanie uczniów do udziału w mobilności, ale również przełamanie barier psychologicznych w zakresie kontaktów z grupą międzynarodową, przełamanie strachu w komunikowaniu się w języku obcym oraz zbudowanie umiejętności odnalezienia się w innych warunkach niż we własnej szkole.

 

Administrator
Kategoria:

Wizyta przygotowawcza przedsięwzięcia Europa to My i nasze małe ojczyzny - tożsamość kulturowa w świetle tożsamości europejskiej” realizowanego w projekcie „Ponadnarodowa mobilność uczniów” finansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Koordynatorki projektu  wzięły udział w wizycie przygotowawczej w Sewilli w Hiszpanii. Sewilla powitała panie słoneczną pogodą i zachwyciła pięknem zabytków i miejsc, gdzie można odpocząć. Celem wizyty było podpisanie umowy z instytucją przyjmującą Institute of Secondary Education Miguel de Cervantes w Sewilli, przygotowanie wzorów potrzebnej dokumentacji oraz  końcowe dopracowanie zajęć pod względem tematycznym. Podczas wizyty sprawdzono miejsce zakwaterowania i wyżywienia. W czasie spacerów panie wyznaczyły miejsca, które uczniowie zwiedzą podczas swojej mobilności.

Administrator
Kategoria:

spotkanie info 1Akcja informacyjna na temat przedsięwzięcia Europa to My i nasze małe ojczyzny - tożsamość kulturowa w świetle tożsamości europejskiej” realizowanego w projekcie „Ponadnarodowa mobilność uczniów” finansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

W dniach 2 i 4 października 2019 r. odbyły się spotkania dla uczniów oraz dla rodziców uczniów klas VI, VII oraz VIII w sprawie Projektu Ponadnarodowa Mobilność Uczniów finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w IV Osi Priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, działanie 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej.

Na spotkaniach poinformowano o pozytywnej ocenie naszego projektu oraz o otrzymanym dofinansowaniu w wysokości 120 181,00 zł. Przedstawiono główne założenia projektu, cele oraz kompetencje uczniów, które dzięki udziałowi w projekcie zostaną  wzmocnione: nauka języków obcych, rozwijanie umiejętności uczenia się, nabycie nowych kompetencji niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego. Zostały przedstawione sposoby upowszechniania projektu oraz zasady uczestnictwa ucznia. Uczeń będzie zobowiązany do udziału w zajęciach przygotowujących go do wyjazdu (zajęcia językowe, kulturowe, merytoryczne, pedagogiczne). Uczniowie również będą zobowiązani do udziału w inicjatywach podejmowanych przez szkołę w związku z mobilnością. Uczniów i rodziców zapoznano z niezbędną dokumentacją.