HOT-INFO

p. Danuta Wróblewska

 1  Klasa 3b zakończyła realizację III modułu ogólnopolskiego projektu edukacyjnego ”Czytam z klasą, lekturki spod chmurki”, który był zatytułowany „Polskie lekturki spod chmurki”. My wybraliśmy książkę Jana Brzechwy pt. „ Akademia Pana Kleksa”.

Uczniowie z wielkim zaciekawieniem poznawali przygody rudowłosego Adasia Niezgódki i jego kolegów w niezwykłym miejscu, jakim była Akademia pana Kleksa. Zapoznali się z biografią autora książki, zgromadzili informacje i wykonali plakaty na temat jego twórczości. Z zaangażowaniem uzupełniali karty „Lekturnika”. Wykazując się wielką pomysłowością i kreatywnością stworzyli trójwymiarowe sylwety głównego bohatera. Zorganizowali również baśniowy pokaz mody, a na widownię zaprosili swoich rodziców. Ostatni moduł projektu opracowywaliśmy w czasie zdalnego nauczania, toteż uczniowie wykonali dodatkowo wiele ćwiczeń interaktywnych związanych z lekturą, zaś zdjęcie pracy jednej z uczennic posłużyło wychowawczyni do stworzenia tła prezentacji zajęć domowych.

Projekt ”Czytam z klasą, lekturki spod chmurki” bardzo podobał się uczniom i zapewne na długo pozostanie w ich pamięci. W nagrodę za udział klasa 3b otrzymała certyfikat ukończenia projektu i pamiątkowe dyplomy.

Czytaj więcej: Projekt Czytam z klasą - kl. 3b - III moduł
Administrator

Promocja i upowszechnianie projektu

Działania promocyjne i informacyjne posłużyły nam jako jeden z elementów upowszechniania. Celem tych działań było promowanie, informowanie oraz podnoszenie świadomości na temat celów projektu, wartości związanych z mobilnością, jak również możliwości finansowania podobnych działań ze środków unijnych. W pierwszych dniach października 2019 roku odbyły się spotkania dla rodziców oraz uczniów klas VI, VII oraz VIII w sprawie projektu. Na spotkaniach poinformowano o pozytywnej ocenie naszego wniosku oraz o otrzymanym dofinansowaniu w wysokości 120 181,00 zł. Przedstawiono główne założenia projektu, cele oraz kompetencje uczniów, które dzięki udziałowi w projekcie zostaną  wzmocnione. Zaprezentowano sposoby upowszechniania projektu oraz zasady uczestnictwa ucznia. Uczniów i rodziców zapoznano z niezbędną dokumentacją. Na poziomie rekrutacji utworzona lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa zostały opublikowane przez Komisję Rekrutacyjną przy wykorzystaniu kanałów tradycyjnych - wyniki zostały wywieszone na tablicy ogłoszeń dedykowanej projektowi (parter budynku) oraz w szkolnym sekretariacie. Rodzice uczniów biorący udział w rekrutacji zostali poinformowani o wynikach poprzez wpis w e-dzienniku. Proces rekrutacji odbył się zgodnie ze wszystkimi poczynionymi założeniami, a w jego ramach przygotowane zostały wszelkie niezbędne dla prawidłowego postępowania dokumenty. Każdy z uczestników mobilności otrzymał koszulkę jako materiał promocyjny programu POWER.W ramach naszego projektu działania promocyjne miały na celu poinformowanie społeczność szkolną i lokalną o fakcie realizacji projektu jak również o spodziewanych rezultatach i korzyściach, instytucjach oraz osobach zaangażowanych w projekt. Działania promocyjne, jakie zastosowaliśmy to między innymi publikacja w lokalnej samorządowej gazecie MIM oraz  bieżące wpisy na portalu FB oraz stronie internetowej szkoły i miasta. Działania promocyjne towarzyszyły upowszechnianiu rezultatów i wzmacniały jego  efekty. Podczas mobilności na bieżąco dokonywano wpisów na szkolnym portalu FB. Przebywając poza krajem, uczestnicy korzystali z nowoczesnych środków komunikacji w celu utrzymania kontaktu z bliskimi w Polsce. Pozwoliło to podnieść umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, umożliwiających kontaktowanie się w sposób tani, bezpośredni i stały. Wśród efektów realizacji projektu znalazły się opracowane przez uczestników produkty materialne  tj. zbiór zdjęć wykonanych przez uczestników podczas wszystkich etapów, prezentacje multimedialne, filmiki przygotowane przez uczestników przed odbyciem mobilności i w jej trakcie, wpisy na szkolnym portalu FB i grupie dedykowanej projektowi. Projekt zakończy się powodzeniem, ponieważ będziemy szeroko upowszechniać wiedzę o nim i o osiągniętych rezultatach. Realizacja projektu została podsumowana na specjalnej wystawie, którą przygotowali uczniowie. Zaprezentowane społeczności szkolnej prace opisują przeżyte przez uczniów wydarzenia.  Na stronie internetowej szkoły zamieszczono bogatą galerię zdjęć wraz z relacjami z przygotowania uczniów do mobilności i z wyjazdu do Sewilli. Na łamach samorządowej gazety opublikowano artykuły o projekcie, jego realizacji i osiągniętych rezultatach. Na portalu społecznościowym  Facebook oraz na grupie zamieszczano bieżącą relację z odbywających się działań. Wpisy poparte zostały bogatą galerią zdjęć. Opracowano i wydrukowano broszurę dedykowaną projektowi. Materiały rozpowszechniano wśród uczniów i rodziców odwiedzających nasza szkołę podczas tzw. dni otwartych. Poza w/w działaniami będziemy też starali się, żeby efekty projektu zostały wykorzystane w dłuższej perspektywie czasowej i miały długotrwały wpływ na pracę szkoły. Dlatego materiały uzyskane dzięki ewaluacji projektu zostaną wykorzystane w pracy nad projektami kolejnych mobilności przygotowywanych w naszej szkole i będą brane pod uwagę przy ewentualnym opracowywaniu autorskich programów nauczania.

 

p. Natalia Pielasa

Kleks   W czasie nauki zdalnej uczniowie z kl. 3a zrealizowali III moduł programu "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki - polskie lekturki spod chmurki". Wybraliśmy lekturę Jana Brzechwy "Akademię Pana Kleksa". Na początku poznaliśmy kilka szczegółów z życia autora, dowiedzieliśmy się, że Jan Brzechwa to jego pseudonim. Każdy wykonał piękny plakat na temat pisarza. Następnie uzupełniliśmy metryczkę do lektury, narysowaliśmy głównego bohatera oraz wykonaliśmy figurkę Pana Kleksa. Pan Ambroży to niezwykle barwna postać, która każdego ucznia bardzo fascynowała. Wiele osób choć przez chwilę, chciałaby się uczyć w tej niezwykłej akademii. Ostatnim zadaniem było zorganizowanie mody baśniowej. W trochę nietypowy sposób, bo każdy prezentował swój strój w domu. Jednak to nie przeszkodziło dzieciom - pomysłowości, zabawy i radości nie było końca. Ten projekt bardzo podobał się uczniom. Na pewno na długo zapamiętają omawiane w ten sposób lektury.

Czytaj więcej: Projekt Czytam z klasą - kl. 3a - III moduł
Administrator

Zasady korzystania z biblioteki

  1. Wypożyczanie książek odbywać się będzie od poniedziałku do piątku od 11.00 do 13.00 z zachowaniem reżimu sanitarnego.
  2. Uczniowie e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zamawiają potrzebne im książki.
  3. Jeśli książki będą dostępne, zamówienia zostaną zrealizowane następnego dnia roboczego.
  4. Książki przygotowane przez bibliotekarza i opatrzone kartą informacyjną: imię, nazwisko, klasa do której uczęszcza oraz data wypożyczenia będą wyłożone na specjalnym stoliku w bibliotece w dniu przewidywanego odbioru przez czytelnika.
  5. Jeśli zamówione książki przez dwa dni nie zostaną odebrane przez ucznia, zamówienie zostanie anulowane.
  6. Czytelnik oddaje wypożyczone wcześniej książki w torbie foliowej z przyklejoną kartą informacją - imię, nazwisko, klasa do której uczęszcza oraz data zwrotu i zostawia je w wyznaczonym przez bibliotekarza miejscu.
Administrator
W rocznicę 18 maja 1944 roku
"Są bitwy, na które nie pada pył zapomnienia. Bierze je na swoje skrzydła legenda i zanosi do narodowego pamiątek kościoła. Do nich należy właśnie bitwa o Monte Cassino."
gen. Władysław Anders
 
 
Administrator
Wyniki konkursu plastycznego "Wielkanocne kurczątko" zorganizowanego przez świetlicę szkolną.
Nagrody otrzymują (w kolejności alfabetycznej):
Alicja Giers Ib
Lena Kowalska Ob
Emilia Staszczak Ob
Jan Stelmach IIc
Zwycięzcom gratulujemy!
Nagrody wręczymy w późniejszym terminie, według informacji przekazanej przez e-dziennik.
Pozdrawiamy i życzymy zdrowia - panie ze świetlicy.
 
Lena Kowalska 0b     Jan Stelmach 2c       Ala Giers 1b    PART 1589273177785
Administrator

Psycholog szkolny pelni dyżur telefoniczny w każdy czwartek w godz. 8:30 - 11:30,
pod numerem tel. 7582122 wew. 111

Zapraszamy do kontaktu

Administrator

Od poniedziałku 30.03.2020r. Szkoła Podstawowa nr 1 pracuje z uczniami na Classroomie. Prosimy rodziców uczniów klas 4 - 8 o systematyczną kontrolę nad zajęciami.

Administrator

W związku z zaistniałą sytuacją i wprowadzeniem nauczania zdalnego  świetlica szkolna informuje, iż konkurs wielkanocny dla klas 0-3 również przenosimy do świata wirtualnego. Jednocześnie zmieniamy nieco zasady konkursu. Otóż: Tematem konkursu nadal pozostaje wielkanocne kurczątko. Można je wykonać dowolną techniką w domu i przesłać zdjęcie pracy wraz  z danymi autora na podane poniżej adresy mailowe. Można rrównież wykonać rysunek w programie Paint i po uprzednim  zapisaniu przesłać na podane poniżej adresy mailowe wraz z danymi ucznia.

Prace przesyłamy do 10 kwietnia 2020r. na adres:
dobrowolska_edyta@sp1kopernik.pl
bartnicka.lyczkowska_aneta@sp1kopernik.pl

Nagrody będą jak najbardziej prawdziwe!

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych