E. Gajda, D. Wróblewska
Odsłony: 209

7 czerwca 2022 r. uczniowie klas 1d i 2d wraz z wychowawczyniami oraz przewodnikiem wybrali się na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Historyczne miasto flisaków przywitało nas bezchmurnym niebem i słoneczną pogodą. Pierwszą naszą atrakcją był rejs statkiem po Wiśle, podczas którego podziwialiśmy niepowtarzalne piękno tamtejszego krajobrazu i położony na wysokiej skarpie wiślanej zamek w Janowcu. Potem zwiedziliśmy zabytkowy Kościół Farny. Następnie udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży, oglądaliśmy panoramę Kazimierza, ruiny zamku oraz weszliśmy na basztę. Spacerowaliśmy urokliwym Wąwozem Plebanka. W restauracji zjedliśmy smaczny obiad i zielonymi meleksami pojechaliśmy do malowniczego lessowego Wąwozu Korzeniowy Dół, który wygląda niczym wprost wyjęty z baśniowej scenerii. Na koniec naszego pobytu powróciliśmy na kazimierski Rynek otoczony renesansowymi kamieniczkami, w którego centrum znajduje się wiekowa studnia. Przed wyruszeniem w drogę powrotną schłodziliśmy się lodami i zakupiliśmy pamiątki. Nasza wycieczka była ciekawa, pełna przygód i wrażeń. Dzięki niej poszerzyliśmy wiedzę o geografii, historii i kulturze naszego kraju. Wróciliśmy do domu opaleni, bardzo zadowoleni i szczęśliwi.