Administrator
Odsłony: 108

1 8W trakcje realizacji kolejnych zadań Międzynarodowego projektu edukacyjnego "Literki w akcji" pierwszoklasiści wspaniale się uczyli poprzez zabawę. W lutym wykonali „Kolorowe dyktando”. Zabawa ta stanowiła połączenie nauki pisania liter z aktywnością plastyczną, mając na celu stymulowanie kreatywności oraz wspieranie rozwoju umiejętności współpracy. Uczniowie utrwalali kształt poznanych liter oraz ćwiczyli skupienie uwagi. W marcu, zaś mieli do wykonania trzy zadania. Pierwszym z nich była dynamiczna gra edukacyjna „Wyścig liter”, która włączała aktywność fizyczną do procesu nauki liter, pobudzając zaangażowanie uczniów. Dzieci nie tylko utrwalały kształt liter, ale również brały udział w aktywnej zabawie, która sprzyjała integracji grupowej. Kolejnym zadaniem była gra „Słomkowy Alfabet”. To ciekawa forma edukacyjna, która wciągała uczniów w świat liter poprzez angażowanie ich umiejętności motorycznych. Ta metoda nauki przekształca proces edukacji w aktywną i przyjemną formę spędzania czasu, jednocześnie zachęcając uczniów do zdrowej rywalizacji. Ostatnim marcowym zadaniem była zabawa „Sensoryczny alfabet”, która stymulowała zmysły dzieci i rozwijała umiejętności manualne uczniów. Zabawa łączyła elementy nauki z terapią sensoryczną. Zmysł dotyku był tu kluczowy, ponieważ uczniowie, odczuwali różnicę tekstur między gładkim talerzem, a sypką mąką. Talerze stały się interaktywnymi tablicami, na których każde pociągnięcie palcem tworzył widoczny ślad, umożliwiając nauczycielowi ocenę precyzji i formy narysowanych liter. Wszystkie podejmowane działania dostarczyły pierwszakom wiele radości oraz w atrakcyjny sposób przyczyniły się do utrwalenia poznanych liter. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.